Podizanje novca tudjom karticom
(prestaro za odgovor)
Dakky
2012-04-28 15:47:32 UTC
Dakle pokojni otac je imao punomoc od svoje majke (moje bake) da dize novac
s njenog racuna, imao je svoju vlastitu karticu, i kako baka zivi u
inozemstvu, dizao je novac sa njenog racuna, i slao joj penziju.

Sad kad je otac umro, kartica je ostala, a posto je baka jos uvijek
inozemstvu, i nema namjeru dolaziti raditi novu punomoc meni, dala mi je
usmenu izjavu da smijem nastaviti koristiti tatinu karticu.

Pod uvjetom da baka ne pravi apsolutno nikakve probleme, da li ja mogu imati
problema posto sam vec neki novac podignuo s bankomata, i u par navrata
platio u marketu. Da li je banci svejedno tko dize, ili postoji neki zakon u
kojem se spominje da se kartica ne smije koristiti poslije smrti vlasnika?

Ako je tako (ako sam ja u prekrsaju), koje je pravno rijesenje, posto je
baka izgubila PIN od svoje kartice, moze li se napisati njena izjava da je
ona koristila tu karticu jer nije znala svoj pin? Kako bi banka gledala u
tom slucaju?

Hvala!
mmmaaa
2012-04-28 19:23:55 UTC
Pin ti je potpis. Potpisuje¹ se dakle u ime æovjeka za kojega zna¹ da je
mrtav. Sad ti vidi, ne bi trebalo biti problema, dok je baka zdrava. Ako
posenili , zaboravi da i je dala izjavu i da si joj dao pare. Ima¹ dva
problema. Kaznena prijava jer si krivotvorio "potpis" i treba vratiti pare.
Hvala!
Dakky
2012-04-29 00:09:05 UTC
Pin ti je potpis. Potpisuješ se dakle u ime ćovjeka za kojega znaš da je
mrtav. Sad ti vidi, ne bi trebalo biti problema, dok je baka zdrava. Ako
posenili , zaboravi da i je dala izjavu i da si joj dao pare. Imaš dva
problema. Kaznena prijava jer si krivotvorio "potpis" i treba vratiti pare.
Pod pretpostavkom da baka kaze da je sve OK i da dodje i da izjavu, sve
prolazi OK ?
-Rio-
2012-04-29 08:48:17 UTC
Post by Dakky
Pin ti je potpis. Potpisuješ se dakle u ime ćovjeka za kojega znaš da
je mrtav. Sad ti vidi, ne bi trebalo biti problema, dok je baka
zdrava. Ako posenili , zaboravi da i je dala izjavu i da si joj dao
pare. Imaš dva problema. Kaznena prijava jer si krivotvorio "potpis" i
treba vratiti pare.
Pod pretpostavkom da baka kaze da je sve OK i da dodje i da izjavu, sve
prolazi OK ?
Mislim da banka to neće dozvoliti.
Naime, nakon smrti postoji ostavinska rasprava na kojoj se radi uvid u
sve račune (koji se prijeve i za koje se zna da postoje, a između
ostalih stvari). Punomoć prestaje sa smrti opunomoćenika i pravno nitko
drugi nema pravo koristiti se predmetom punomoći, a to je pristup
računu, odnosno posjedovanje kartice.
Kartica glasi na ime i prezime, a u ugovoru s bankom kojeg je pokojni
otac potpisao stoji da karticu i PIN neće davati drugim osobama na
korištenje i da je dužan PIN držati tajnim i zaštićenim.

To može funkcionirati tako dugo dok nitko ništa ne zna (banka) i dok
nema problema. No, banka može uvidom u neku bazu podataka saznati da je
korisnik preminuo, a da se kartica i dalje koristi, a oni će tada
karticu blokirati i obavijestiti policiju.

Najpametnije bi bilo napraviti punomoć na drugo ime, koliko god to bilo
teško. Tada se neće kršiti niti jedan zakon niti pravilnik o poslovanju
banke.
Dakky
2012-04-29 11:41:47 UTC
Post by -Rio-
[...]
Dobro, a ja pitam sad sto je sa dosadasnjim troskovima? Posto ih je bilo.
Ako sutra odem vratiti karticu i kazem da je otac preminuo i da je bilo jos
nekih troskova na njegovoj kartici nakon smrti. Pitam samo sto desava, oni
svejedno zovu policiju ili prerezu karticu i kazu dovidjenja :)
-Rio-
2012-04-29 14:38:39 UTC
Post by Dakky
[...]
Ako im odeš vratiti karticu, sa sobom obavezno moraš imati smrtni list
kao dokaz da je korisnik preminuo. Za troškove se pravi mutav, odnosno
ne govori ništa. Kaži samo da vraćaš karticu zbog smrti oca (korisnika)
i odmah pitaj koja je procedura da ti dobiješ punomoć od bake. Možda ona
u inozemstvu može svoj pristanak za punomoć ovjeriti kod javnog
bilježnika (ili slične pravne službe kod njih) i taj list ti poslati
poštom, pa ti na temelju tog dokumenta dobiješ punomoć.

Pozz!
Dakky
2012-04-29 20:57:06 UTC
Post by Dakky
[...]
Hvala, prvo cu otici i pitati bez ikakvih dokumenata i kartica sto mi tocno
treba za zatvarnje tatine punomoci, i reci da sam nesto sitno potrosio nakon
njegove smrti, a onda se vratiti u drugu smjenu i vratiti sve sto treba,
skupa sa smrtnim listom... pa da vidimo razvoj dogadjaja :)

Valjda necu u buksu zbog takve idiotarije...... :(
davor55
ako tako napravis nece biti nikakvog problema, otpuno sigurno
Bla
2012-05-02 07:45:49 UTC
Post by Dakky
[...]
ne moras se ti njima nista pravdati, nek
oni pitaju ako sta imaju, pa ako ces im
se mozda smilovati da im das odgovor :)

u svakom slucaju banku ne interesira sta
si ti radio sa karticom, nit ih treba to
interesirati .. ako dodje do neke stete
to se rjesava drugim kanalima, banka nema
veze sa time
signatjur nije moja furka ;)
Bla
2012-05-02 07:43:33 UTC
Post by mmmaaa
[...]
u ovom tvom slucaju bi netko prvo trebao
biti ostecen, a toga ovdje ipak nema
signatjur nije moja furka ;)
davor
2012-05-01 10:10:24 UTC
da li ja mogu imati
Post by Dakky
problema posto sam vec neki novac podignuo s bankomata,
Po meni se pravi lud i uzimaj tom karticom. Uzimas na bankomatu, i nitko
nemoze dokazati tko uzima. Jest protupravno ali i protupravno je voziti brze
od dozvoljene brzine na cesti i ako nema radara.

u par navrata
Post by Dakky
platio u marketu.
To moze biti problem...
Drmesh
2012-05-01 12:21:49 UTC
Post by Dakky
da li ja mogu imati
Post by Dakky
[...]
Svaki puta kad dignes lovu na bankomatu uslikan si.
Post by Dakky
u par navrata
Post by Dakky
platio u marketu.
To moze biti problem...
Tu nema problema.
Igor Batinic
2012-05-01 13:26:46 UTC
Pozdrav svima...
Post by Drmesh
Post by davor
[...]
Nisi. :o)
Post by Drmesh
Post by davor
To moze biti problem...
Tu nema problema.
Sve je problem - upotreba racuna mrtve osobe moze biti problem.

Uzivajtze,

Iggy
Bla
2012-05-02 07:47:57 UTC
Post by Igor Batinic
Sve je problem - upotreba racuna mrtve osobe moze biti problem.
racuna da, ali ne i punomoci u slucaju kad
se zna da se ne radi o pronevjeri i prevari

dakle pravno gledano dovoljno je da baka da
usmenu privolu da sin nastavi koristiti staru
karticu, a po sluzbenoj duznosti se apsolutno
nista ne moze desiti, osim da banka sazna da
je preminuo korisnik na cije ime punomoc glasi
i da u skladu sa time blokira karticu
signatjur nije moja furka ;)
Igor Batinic
2012-05-02 08:34:02 UTC
Pozdrav svima...
Post by Bla
Post by Igor Batinic
Sve je problem - upotreba racuna mrtve osobe moze biti problem.
racuna da, ali ne i punomoci u slucaju kad
se zna da se ne radi o pronevjeri i prevari
Nema "kad se zna". Punomoc prestaje, a radi se o zadiranju u ostavinu
cije rjesenje nije doneseno.
Post by Bla
[...]
Pravno dovoljno da baka da usmenu privolu? :o)))))

Nije ni na njoj ni na njemu da odlucuje o tome.

Uzivajte,

Iggy
Bla
2012-05-02 10:13:23 UTC
Post by Igor Batinic
Nema "kad se zna". Punomoc prestaje, a radi se o zadiranju u ostavinu
cije rjesenje nije doneseno.
pa znam da punomoc prestaje, ali to uopce
tehnicki gledano nije bitno .. bitno je da
nema nikakvog kaznenog djela
Post by Igor Batinic
Post by Bla
[...]
je, jer ona je dala punomoc, a punomoc se
ne nasljedjuje, sada je unuku dala usmenu
punomoc koja se tehnicki ostvaruje preko
stare kartice za koju unuk ima podatke i
to je sve ok do izdavanja nove punomoci,
a procesuiranja nema nikakvog jer se ne
radi o nikakvom kaznenom djelu niti uopce
postoji netko tko bi takvo sto prijavio
da bi se ista radilo po tom pitanju

drugo bi bilo da se radi o raspolaganju
novcem koji je na racunu
signatjur nije moja furka ;)
davor55
2012-05-03 15:25:03 UTC
Post by Igor Batinic
Post by Bla
[...]
nemoj ovakve bedaste i naivne savjete davati čovjeku, kad je očito da uopće
nisi upucen u problem
Bla
2012-05-04 14:33:45 UTC
nemoj ovakve bedaste i naivne savjete davati èovjeku, kad je oèito da uopæe
nisi upucen u problem
pa uputi me/nas onda, sta se ceka? :)
signatjur nije moja furka ;)
M.F.
2012-05-02 18:05:17 UTC
Post by Igor Batinic
Pozdrav svima...
Post by Bla
Post by Igor Batinic
[...]
mislim da bakina punomoc, kartica, racun... nema veze s ostavinskom?!
nije baka umrla...
davor
2012-05-01 14:23:00 UTC
Post by Drmesh
Post by Dakky
da li ja mogu imati
Post by Dakky
[...]
Mislim da nisi a jos ako to kaze vaj Igor a kako znam s nekih drugih news
grupa covjek je radio u Mira Cuture u Combisa a oni su servisirali vecinu
bankomata pa valjda zna. Ako te stvarno slika i ako si u pravu e onda moze
biti problem. Mislim ono sto sam htio reci je da je to protupravno isto kao
sto je protupravno voziti po gradu vise od 50 iako nigdje nema radara, u
fusu nesto popraviti i naplatiti, napisati u firmi putni nalog za put koji
radis iz privatnih razloga, roniti s podvodnom puskom bez dozvole i loviti
ribu. Sve ovo navedeno radim cesto i konstantno i naravno krsim zakon ali me
nitko nece uhvatiti jer nemaju dokaze.
davor55
2012-05-01 12:31:06 UTC
Post by Dakky
da li ja mogu imati
Post by Dakky
[...]
Post by Dakky
platio u marketu.
To moze biti problem...
problem je u tome sto mrtva osoba podize lovu, ako to nisi shvatio
Dakky
2012-05-01 22:34:05 UTC
Post by Dakky
da li ja mogu imati
Post by Dakky
[...]
A bezbroj mikrotransakcija putem paypala..... :-)
Tek sam tu nahebo :)
Alisa
2012-05-02 08:39:49 UTC
On Sat, 28 Apr 2012 17:47:32 +0200, "Dakky" <***@hi.t-com.hr> wrote:

(...)

A kaj si mislio napraviti u trenutku kad ti kartica istekne i treba
dignuti novu? Kaj bi onda rekel banci? Da si nekoliko godina "glumio"
tatu? Da nisi znal da necijom smrcu prestaje punomoc? Bolje to rijesi
sto prije.
EMPTI RIPLAJ!
M.F.
2012-05-02 18:12:14 UTC
Post by Alisa
(...)
[...]
ma kaze da je baka dizala lovu, ako treba baka to potvrdi i mislim da dalje
banku boli jedna stvar za to...
nitko nije ostecen, nitko nikog ne tereti, banka je naplatila vodjenje
racuna...
Alisa
2012-05-02 20:47:44 UTC
Post by M.F.
[...]
OK, ali i dalje ostaje pitanje - sto ce reci kad jednog dana kartica
istekne? Vjerojatno ce tada baka unuku dati punomoc. Zasto to onda ne
napraviti odmah i mirno spavati?
EMPTI RIPLAJ!
Bla
2012-05-03 10:39:37 UTC
Post by Alisa
OK, ali i dalje ostaje pitanje - sto ce reci kad jednog dana kartica
istekne? Vjerojatno ce tada baka unuku dati punomoc. Zasto to onda ne
napraviti odmah i mirno spavati?
pa ako zena mora doc iz australije da
bi dala punomoc, valjda je lakse ipak
koristiti staru karticu :)
signatjur nije moja furka ;)
davor55
2012-05-03 15:28:48 UTC
Post by Bla
Post by Alisa
[...]
ajde prestani maštati i lupetati

ako si punoljetan, i ako imas bankarsku karticu bilo koju, daj je uzmi u
ruke i okreni poleđinu i pročitaj što tamo piše
piše ZOLUPOTREBA KARTICE JE KRIVIČNO DJELO.

mislim da je to pametnom dosta
Dakky
2012-05-03 15:57:19 UTC
Post by davor55
ako si punoljetan, i ako imas bankarsku karticu bilo koju, daj je uzmi u
ruke i okreni poleđinu i pročitaj što tamo piše
piše ZOLUPOTREBA KARTICE JE KRIVIČNO DJELO.
mislim da je to pametnom dosta
A sto je konkretno "zloupotreba" ? Ima li to negdje definirano?
Ako javni biljeznik ovjeri izjavu vlasnika racuna da tu karticu smije
koristiti druga osoba, da li je to zloupotreba?

Meni zloupotreba zvuci kao "mini kamera slika PIN i citac kartica spremi
podatke, pa nepoznata osoba zloupotrebljava karticu", a ne kao sin od
pokojnog opunomocenika koristi karticu iako postoji pismena izjava vlasnika
racuna da to smije raditi.
Igor Batinic
2012-05-03 16:09:03 UTC
Pozdrav svima...
Post by Dakky
Post by davor55
[...]
Ovlastio je preminulu osobu. Tocno odredjenu. Formalno, onaj koji nema
punomoc ne smije koristiti istu.
Post by Dakky
[...]
Prakticki nema razlike, osim sto vlasnik racuna vjerojatno nece nista
poduzeti, kao ni banka.

Uzivajte,

Iggy
davor55
2012-05-03 16:36:37 UTC
Post by Dakky
Post by davor55
[...]
zaboravljaš jednu važnu stvar, i ti okreni poleđinu kartice na kojoj piše,
VLASNIK KARTICE JE BANKA

jos jednom, pametnom jasno
Dakky
2012-05-03 19:27:34 UTC
Post by davor55
zaboravljaš jednu važnu stvar, i ti okreni poleđinu kartice na kojoj piše,
VLASNIK KARTICE JE BANKA
Zlouporaba čeka i kreditne kartice

Članak 226.

(1) Tko zlouporabom čeka, kreditne ili bankomat kartice na čiju uporabu ima
pravo, banku ili drugu pravnu osobu obveže na isplatu iznosa za koji zna da
nema pokrića, a koji je ugovorom o uporabi čekova ili kartice izričito
zabranjen,

kaznit će se novčanom kaznom do stopedeset dnevnih dohodaka ili kaznom
zatvora do šest mjeseci.

(2) Kazneni postupak za kazneno djelo iz stavka 1. ovoga članka pokreće se
povodom prijedloga.

Eto, to je sve sto u zakonu pise o zlouporabi kreditne ili bankomat kartice,
pa tako ispada posto ima pokrića, nema kaznene odgovornosti, ili sam u
krivu? Zbilja bih volio procitati zakon u kojem je definirana "zlouporaba
kreditne ili bankovne kartice od strane korisnika koji NEMA pravo na nju"
Alisa
2012-05-04 07:55:47 UTC
Post by Dakky
A sto je konkretno "zloupotreba" ? Ima li to negdje definirano?
Ako javni biljeznik ovjeri izjavu vlasnika racuna da tu karticu smije
koristiti druga osoba, da li je to zloupotreba?
Banka je ta koja daje amen na koristenje kartice, a ne javni
biljeznik, kaj ne?
EMPTI RIPLAJ!
Bla
2012-05-04 14:35:05 UTC
ajde prestani ma¹tati i lupetati
a ti onda pocni lupetati jer nismo do sad
nista vidjeli pametnog da si napisao :)
ako si punoljetan, i ako imas bankarsku karticu bilo koju, daj je uzmi u
ruke i okreni poleðinu i proèitaj ¹to tamo pi¹e
pi¹e ZOLUPOTREBA KARTICE JE KRIVIÈNO DJELO.
mislim da je to pametnom dosta
pa je .. pise i na odjavi rtv prijemnika da
moras pustit inkasatora u kucu :) .. i sta?

nadji ti meni u kaznenom zakonu koje je to
tocno KD, pa da onda nastavimo raspravu na
"pametnom dosta" nivou
signatjur nije moja furka ;)
davor55
ajde se nemoj dalje sramotiti i lupati praznu slamu
M.F.
2012-05-06 08:02:43 UTC
Post by davor55
ajde se nemoj dalje sramotiti i lupati praznu slamu
neutralnom citacu ove rasprave vidljivo je da se ti puno vise sramotis od
njega...
...jer dijelovi tvog izrazaja, uvelike podsjecaju na raspravu djece u
obliznjem parkicu, a i samo to sto si sebe proglasio relevantnog da
odredjujes sta je kome dosta, govori u prilog tome!