(prestaro za odgovor)
Q: ostavina iza bake
Zdenek Smetana
2007-03-26 07:17:02 UTC
Nakon bakine smrti vodjena je ostavinska rasprava o naknadno pronadjenoj
imovini (konfiscirana imovina za vrijeme SFRJ koja je konacno vracena i
postoji pravomocno rjesenje). Na ostavinskoj raspravi bili smo teta i ja jer
je moj otac umro prije bake pa sam ja postao njegov jedini nasljednik. Baka
je ostavila oporuku po kojoj sve priprada teti, a teta je prilozila i ugovor
o dozivotnom uzdrzavanju napravljen izmedju nje i bake. Ja sam na toj
raspravi upitan priznajem li oporuku zelim li svoj nuzni dio. Rekao sam da
priznajem i da zelim nuzni dio. Tako mi je dodijeljena 1/4 bakinog dijela
spomenute nekretnine.
Najnovije: kuca u kojoj zivimo i teta i ja konacno je upisana u zemljisne
knjige i postoji vlasnicki list u kojem je ona vlasnik 1/3, baka 1/3 i ja
1/3. Ona ne pokrece ostavinsku raspravu za kucu iza bake vec 2 godine od
njene smrti i tvrdi da je "vecinski vlasnik" kuce.

Mogu li ja kao nuzni nasljednik pokrenuti ostavinsku raspravu i analogno
prethodnom slucaju zatraziti nuzni dio?

Hvala
G.B
2007-03-26 09:28:19 UTC
ako sam dobro shvatio vi ste na 1/3 upisani po osnovu toga da je vas otac
imao 1/3 dijela...
nije mi jasno... vi sa pravomocnim rjesenjem nakon ostavinske imate pravo u
zemljisniku uknjiziti se na 1/4 toga sto je baka imala....
Hvala
Zdenek Smetana
2007-03-26 09:48:01 UTC
Niste pazljivo procitali moj post. Opisao sam slucaj u kojem je naknadno
pronadjena BAKINA zemlja u cijelosti trebala prema oporuci pripasti teti jer
je baka mog oca oporucno razbastinila osim sto mu je neposredno prije
njegove smrti dodijelila 1/3 kuce na sasvim drugoj lokaciji..
Tako je bilo sa naknadno pronadjenom imovinom (oduzeta zemlja koju je SFRJ
konfiscirala a ta imovina nema nikakve veze s kucom).
Nakon pravomocnosti rjesenja o vracanju oduzete imovine, usprkos oporuci,
sud meni dodjeljuje 1/4 bakinog dijela kao nuznom nasljedniku dok teta
dobiva 3/4.
Kuca i dvoriste su druga stvar.
Uz kucu postoji ukupno cca 5500 m2 vocnjaka, sume i puta koji je teta dobila
od bake jos za njena zivota. Moj otac od toga nije dobio nista i to je
nazalost rijesena stvar.
Do prije par mjeseci ni kuca ni dvoriste nisu bili upisani u zemljisne
knjige.
Sada jesu.
U zemljisnim knjigama je za kucu i zemljiste sada slijedeca situacija: 1/3
pripada teti, 1/3 pokojnoj baki i 1/3 meni koji sam nasljednik pokojnog oca.
Baka je umrla a teta ne poteze ostavinu za bakin dio.
I sada ponavljam pitanje: mogu li ja kao nuzni nasljednik pokrenuti
ostavinsku raspravu za kucu i dvoriste i analogno
prethodnom slucaju gdje sam dobio 1/4 povrata oduzetog bakinog zemljista
zatraziti nuzni dio?
Zdenek Smetana
2007-03-26 09:56:43 UTC
Dopuna:
zaboravio sam ponoviti da je u posljednjoj ostavinskoj raspravi za povrat
oduzete zemlje teta prilozila Ugovor o dozivotnom uzdrzavanju (provjerio
sam: ugovor nije usao u spis ostavinske rasprave). Hoce li mozda taj ugovor
praviti probleme ako pokrenem ostavinsku raspravu za bakin dio kuce i
dvorista?
(provjerio sam: ugovor nije bio u spisu prijedloga za upis u zemljisne
knjige i nije ni vidljiv u zk.ul.)
G.B
Zdenek Smetana
2007-03-26 13:30:09 UTC
Post by G.B
vi kao zakonski nasljednik mozete pokrenuti ostavinsku...
Hvala na odgovoru