(prestaro za odgovor)
posudba bez potpisa
shufter
2006-03-16 08:50:34 UTC
Da li se uopce moze na sudu priznati usmeni dogovor (posudivanje novca)?

Posudio sam prije 7 godina jednoj obitelji 6000 kn. Klasicna prica. Bili su
pred iskljucenjem struje, vode, telefona, oduzimanjem svih mogucih kartica,
te kako smo si "bili dobri" odlucih posuditi novce. Pri preuzimanju novaca
dogovoreno je da ce vratiti novce cim budu mogli, mjesec - dva. Kako mi
tada novci nisu bili potrebni, nisam ih trazio novce odmah vec nakon jedne
godine. Tada su pocela kemijanja tipa: vratit cemo iduci mjesec, za dva tri,
cim sjedne kredit i slicno. Do danas nisam dobio ni kune, na pitanje kada cu
dobiti odgovor je: sada nemamo, a kada cemo imati neznamo.

Slutim da sam popusio i da novce vise nikad necu vidjeti.

Sto uciniti u ovakvom slucaju? Nemam izravnog svjedoka prilikom posudivanja
novca, ali ima dva-tri neizravna svjedoka koji znaju cijelu "pricu" i
vjerujem da bi na sudu bar jedan clan porodice govorio istinu.
EXplorer
2006-03-16 12:55:57 UTC
Post by shufter
[...]
igraj pametno: doði im jedan dan i reci im da ti daju novce.
neæe imati. ti onda reci ok, nema beda, kad æete moæi platiti sigurno?
oni æe reæi datum, a ti onda uzmi komad papira i to sruèi na papir. neka
potpi¹u. ako neæe potpisati, onda im reci da su imali lopovluk na pameti.
ali neka ti svi potpi¹u koliko god ih ima.

zaboravi biljeŸnika, nije potreban.
shufter
2006-03-16 13:28:59 UTC
Post by EXplorer
[...]
Napravio veæ. Došao sa prijateljem. Nisu svi bili, samo majka rospija.
Naravno da sam tražio da mi potpiše i da je neæu tražiti nikakve novce
slijedeæih 6 mjeseci. Samo se osmjehnula i rekla da ne misli potpisivati
bilo kakve papire. Kolega koji je bio sa mnom (a prethodno mi nije vjerovao
u cijelu prièu) bio je prisutan cijelo vrijeme.

Ne znam, da li išta vrijedi što je on bio prisutan razgovoru?
EXplorer
2006-03-16 13:55:17 UTC
Post by shufter
Post by EXplorer
[...]
onda to poprima sasvim druge razmjere, onda tu nema prijateljske osnove.
onda se to moŸe tretirati kao kraða. rekli ti potpisati novce koje si im
dao,
nisi ni potpisali niti prevarili. dao si im u namjeri da ti potpi¹u, a oni
neæe...
ako je bio tvoj frend u toj prièi, moŸe kao svjedok posluŸiti.
ako ti se da parnièiti. po svemu sudeæi, to ti je kojih 2-3 godine (uz dobar
vjetar u leða) parniènog postupka, barem 3 rasprave...
e, pa welcome to the club...
shufter
2006-03-16 14:16:21 UTC
Post by EXplorer
[...]
da, neznam dali bi bilo koristo isti postupak ponoviti sa još jednom osobom
kao svjedokom
Shija
2006-03-16 15:50:49 UTC
igraj pametno: dođi im jedan dan i reci im da ti daju novce.
neće imati. ti onda reci ok, nema beda, kad ćete moći platiti sigurno?
oni će reći datum, a ti onda uzmi komad papira i to sruči na papir. neka
potpišu. ako neće potpisati, onda im reci da su imali lopovluk na pameti.
ali neka ti svi potpišu koliko god ih ima.
zaboravi bilježnika, nije potreban.
Napravio već. Do�ao sa prijateljem. Nisu svi bili, samo majka rospija.
Naravno da sam tra�io da mi potpi�e i da je neću tra�iti nikakve novce
slijedećih 6 mjeseci. Samo se osmjehnula i rekla da ne misli potpisivati
bilo kakve papire. Kolega koji je bio sa mnom (a prethodno mi nije vjerovao
u cijelu priču) bio je prisutan cijelo vrijeme.
Ne znam, da li i�ta vrijedi �to je on bio prisutan razgovoru?
Nemam bas iskustva s takvim stvarim, ali pada mi na pamet da kad vec
nemas nikakav papir, dodjes sa nekim prijateljem kod njih kao na kavu
(sve uz prijateljski razgovor) i kroz razgovor ih navedi da nepobitno
(iz njihovih usta) priznaju da si ti njima posudio toliku svotu novca
tada i tada i da su ti obecali vratiti do tada i tada. Mislim da bi to
moglo proci na sudu, jer u tom slucaju on/ona je pred svjedokom
potvrdila da su novci primili i kad su ti trebali vratiti. Malo se
posluzi lukavstvom.
profa
2006-03-17 08:29:06 UTC
lanac, šipka plati nekog da ih poplaši ili slicno. Pricaj ih po
"selu" da su lopovi, obilazi im rodbinu ...

Sudski neceš to izganjati nikada.
aa
2006-03-17 13:11:39 UTC
Post by shufter
[...]
Pro¹lo tri godine./Zastara/
Uèi se.
Pozdrav
shufter
2006-03-17 13:19:56 UTC
Post by aa
Pro¹lo tri godine./Zastara/
Uèi se.
Pozdrav
Zar postoji zastara i na posudbu? Pa nisam nikoga ni tužio?