Ugovor o dobrovoljnom radu
(prestaro za odgovor)
d***@gmail.com
2018-09-14 17:34:11 UTC
Postoji li u Hrvatskoj mogucnost da dvije strane sklope ugovor o dobrovoljnom (neplacenom) radu kao protuusluzi? Na primjer primim osobu kao podstanara, a u ugovor stavimo da ta osoba zauzvrat mora meni odraditi 100 radnih sati mjesecno na uredjenju kuce, okucnice i slicno? Da li se i to naziva radni odnos, placa li se porez na dohodak (iako je cijena smjestaja i cijena rada izostavljena iz ugovora) itd?
hm
2018-09-14 18:48:44 UTC
Post by d***@gmail.com
[...]
Zar nije jednostavnije sklopiti 2 ugovora, jedan o najmu i drugi o
ugovoru o djelu?
d***@gmail.com
2018-09-14 19:33:17 UTC
Ne znam što je jednostavnije, ali me u oba slučaja brine kako se taj "besplatni" rad vodi. Da pojednostavimo, ako sastavim ugovor po kojem je netko dužan meni besplatno odraditi određeni broj sati mjesečno, on to potpiše, ima li taj ugovor pravnu valjanost, mogu li tužiti drugu stranu ako ne odradi svoje, može li on mene tužiti jer ga prisiljavam na rad koji nisam platio i sl?
Divergent
2018-09-15 08:20:43 UTC
Post by d***@gmail.com
[...]
Puno natezanja s upitnim ishodom.

Buduci da pravni sustav ne funkcionira, ali bi funkcionirao kada bi ga
prebio zbog neispunjavanja obaveza, zato postoji posrednik zvan - para!

Najam je (recimo) 2.000 kn. Radni sat je onda (za tih 100 sati) 20 kn.
On tebi plati svaki mjesec 2K, a ti njemu obracunas prema broju radnih
sati koliku ces mu placu dati. Nekad ces mu jos dodati par sto kuna, a
nekad ce on biti u minusu par sto kuna. Sve cisto i posteno s obje strane.
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
d***@gmail.com
2018-09-15 21:06:31 UTC
Post by Divergent
[...]
Sve stoji, ali u tom slučaju treba platiti porez za najam stana, porez na dohodak za taj rad, doprinose na plaću, a ako je taj kojem fiktivno plaćam 100 radnih sati još negdje zaposlen onda mu mjesečni br. sati možda prelazi propisani maksimum tj. ne smije toliko raditi.

U prijevodu, recimo da imam neku stračaru koju samo treba održavati. Dozvolim nekome da se useli i on održava stračaru, novca nigdje na vidiku, ali i ja i on moramo još državi platiti nekakve namete bazirane na uobičajenim cijenama rada i najma stana.

Kažu mi da se može sklopiti ugovor u kojem stoji da se naknada za neku uslugu može odraditi, umjesto platiti, i da onda nema poreza na išta. Mene zanima samo teoretski je li to moguće kod nas, jer mi je neshvatljivo da je baš naša država dozvolila mogućnost takvih ugovora, i mogućnost da se urede cijeli sustavi bez plaćanja poreza.
Gyz
2018-09-16 05:47:13 UTC
Post by d***@gmail.com
[...]
onak "teoretski"... pošto nisam pravnik...
;->>>

malo googla...
https://www.porezna-uprava.hr/HR_publikacije/Prirucnici_brosure/Primitak_naravi_155.pdf

to ti je ono.
prihod u naturi...

neki stanodavci, po novinama, daju stanove i badava, ali za uzvrat, traže
"malo ljubavi"
LOL

prihod u naturi je podložan oporezivanju
tako da, kada "maštaš" o neplaćanju poreza...
uozbilji se
;-D
d***@gmail.com
2018-09-16 09:48:58 UTC
Hvala, "prihod u naturi" odlično opisuje ono što mi treba.
Divergent
2018-09-16 07:34:06 UTC
Post by d***@gmail.com
Sve stoji, ali u tom slučaju treba platiti porez za najam stana, porez na dohodak za taj rad, doprinose na plaću,
Zasto??
Post by d***@gmail.com
Kažu mi da se može sklopiti ugovor u kojem stoji da se naknada za neku uslugu može odraditi, umjesto platiti, i da onda nema poreza na išta.
Dobijes na lutriji gratis pare - moras platiti porez.
Ja ti poklonim auto i kucu - moras platiti porez.
Izdas racun drzavi na milion kuna koji ti drzava ne plati, ali - moras
platiti porez na pare koje nisi ni vidio.

Gdje to ima da se porez ne placa? :-)

Naravno, govorimo o slucajevima u kojima drzava po defaultu saznaje, ili
joj mi dojavimo da smo nesto dobili/odradili/zaradili.

Dok god stvar moze ostati izmedju tebe i druge strane, zaboravi porez.

Zato je moj prijedlog booletproof. Ne treba vam nikakav ugovor. Samo
prebacujete 2.000 kn iz jedne ruke u drugu svaki mjesec. Ako netko ne
ispuni usmeni dogovor, nema potrebe za tuzbom. Taj jednostavno ostaje
bez para taj mjesec.
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
d***@gmail.com
2018-09-16 10:08:31 UTC
Ima slučajeva, ali izgleda da nisu proizvoljni. Npr. unutar obitelji postoji značajna razmjena dobara i usluga a ne plaća se porez.
Nikolaj Lazic
2018-09-16 13:38:19 UTC
Zato tamnoputi hrvati imaju velike obitelji...
d***@gmail.com
2018-09-16 16:21:13 UTC
Post by Nikolaj Lazic
Zato tamnoputi hrvati imaju velike obitelji...
Imali su i pokatoličeni srbi nekad velike obitelji, pa danas nemaju gotovo nikakve. Unatoč benificijama.

Sad čitam da su nekakvi ronioci iz Zg u radnoj akciji pokupili mnogo smeća iz mora kod Rijeke. Jel to nije rad koji je dobrovoljan i neplaćen? Znači li to da svatko smije raditi besplatne usluge pojedincu ili društvu, ali ne smije sklapati ugovor o tome? Npr. može li ronilačko društvo staviti u ugovor da je svaki član dužan godišnje odraditi xy sati na čišćenju podmorja? Ako se ne smije sastaviti takav ugovor, smije li onda pojedinac dobrovoljno to ipak odraditi?
Divergent
2018-09-16 16:59:12 UTC
Post by Nikolaj Lazic
Post by d***@gmail.com
Post by Divergent
Gdje to ima da se porez ne placa? :-)
Ima slučajeva, ali izgleda da nisu proizvoljni. Npr. unutar obitelji postoji značajna razmjena dobara i usluga a ne plaća se porez.
Zato tamnoputi hrvati imaju velike obitelji...
Zbog znacajne razmjene dobara i usluga u naturi? :-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
gotimer
2018-09-17 12:06:24 UTC
Post by Divergent
Gdje to ima da se porez ne placa? :-)
Ima sluèajeva, ali izgleda da nisu proizvoljni. Npr. unutar obitelji postoji
znaèajna razmjena dobara i usluga a ne plaæa se porez.

Jednostavno:

Sklopite brak, uz predbraèni ugovor. Kada lik odradi svoje, slijedi razvod
braka, a u predugovoru stoji da nitko nikome nije duŸan po braènoj
steèevini.
ili
proglasite vanbraènu zajednicu.

pozz
d***@gmail.com
2018-09-17 13:02:43 UTC
Sklopite brak, uz predbračni ugovor.
Otvoriti ću planinarsko društvo, izletnike dovoditi u prirodu i oni će to platiti "u naturi" tako što će mi raditi na izgradnji planinarskog doma. A ugovor ćemo riješiti prema tvom receptu, vjenčati ćemo se svakog vikenda. :)
gotimer
2018-09-17 13:26:07 UTC
<***@gmail.com> wrote in message news:d1e70ce3-337b-4f99-b822-***@googlegroups.com...
Dana ponedjeljak, 17. rujna 2018. u 14:06:05 UTC+2, korisnik gotimer napisao
Post by gotimer
Sklopite brak, uz predbraèni ugovor.
Otvoriti æu planinarsko dru¹tvo, izletnike dovoditi u prirodu i oni æe to
platiti "u naturi" tako ¹to æe mi raditi na izgradnji planinarskog doma. A
ugovor æemo rije¹iti prema tvom receptu, vjenèati æemo se svakog vikenda. :)

Na taj naèin prepisuju se firme, kuæe, tereni, auti, jahte, ... ..., jer
nema poreza izmeðu uŸe rodbine, tj. braènim partnerima i roditelja prema
djeci. Uglavnom, za sada, nema zakonske zapreke. Treba provjeriti, ima caka,
mislim da treba proæi neki rok u "braku", a'l je zato jednostavno i tax
free. ;-)
d***@gmail.com
2018-09-17 19:22:19 UTC
Quote:
---
Na taj način prepisuju se firme, kuće, tereni, auti, jahte, ... ..., jer
nema poreza između uľe rodbine, tj. bračnim partnerima i roditelja prema
djeci. Uglavnom, za sada, nema zakonske zapreke. Treba provjeriti, ima caka,
mislim da treba proći neki rok u "braku", a'l je zato jednostavno i tax
free. ;-)
---

Nisam baš imao na umu da se vjenčam sa hrpom narkića i probisvjeta, samo zato da bi mi oni mogli odrađivati razne poslove u zamjenu za stan i hranu.

Možemo li se uozbiljiti i smisliti ugovor po kojem je netko dužan nešto odraditi, potpuno besplatno, a da takav ugovor i takav rad ne nose nikakve dodatne obveze, osim onih navedenih u ugovoru?

Tj. ne tražim ugovor, nego samo primjer gdje je netko potpisao da će raditi a da se taj rad ne tretira kao uobičajeni radni odnos. Volonterski rad na koji se netko obvezao ugovorom.
gotimer
2018-09-17 23:25:02 UTC
<***@gmail.com> wrote in message news:28d0ee80-2e92-454d-a005-***@googlegroups.com...
Quote:
---
Tj. ne traŸim ugovor, nego samo primjer gdje je netko potpisao da æe raditi
a da se taj rad ne tretira kao uobièajeni radni odnos. Volonterski rad na
koji se netko obvezao ugovorom.
---
Ako hoæe¹ imati neki "nesluŸbeni" ugovor za pruŸanje usluga, bilo u radu ili
robi sa nekim, tada je
najbliŸe volontiranje, samo ¹to fizièka osoba ne moŸe biti organizator
volontiranja:
https://gov.hr/moja-uprava/aktivno-gradjanstvo-i-slobodno-vrijeme/volontiranje/ugovor-o-volontiranju/414

a ugovor o volontiranju izgleda kao ovaj:
http://www.volontiram.info/images/doc/Ugovor_o_volontiranju.pdf

¹to moŸe posluŸiti kao ¹pranca, a interesantna je toèka 8 u anexu1 ugovora:
"Korist koju æe volonter/ka dobiva od volontiranja"
d***@gmail.com
2018-09-18 06:08:25 UTC
Ako hoćeą imati neki "nesluľbeni" ugovor za pruľanje usluga, bilo u radu ili
robi sa nekim, tada je
najbliľe volontiranje, samo ąto fizička osoba ne moľe biti organizator
https://gov.hr/moja-uprava/aktivno-gradjanstvo-i-slobodno-vrijeme/volontiranje/ugovor-o-volontiranju/414
Ok, hvala, ovo je prilično informativno. Koliko vidim volontiranje se ne može staviti u neki drugi ugovor, nego mora biti zasebni ugovor o volontiranju.

Npr. ne mogu u kupoprodajni ugovor staviti da će kupac umjesto da plati, volonterski odraditi. Jer to je onda rad.
Matija Nalis
2018-09-23 14:43:28 UTC
Post by d***@gmail.com
[...]
Tocno. I predlazem prethodno procitati cijeli Zakon o volonterstvu (NN58/07, NN22/13).

npr. samo neke od stvari koje bi ti mogle biti interesantne:

- cl.7.st.2.
"Organizator volontiranja u smislu ovoga Zakona može biti udruga, zaklada i
fundacija, ustanova i svaka druga pravna osoba iz čijeg osnivačkog akta
proizlazi da nije osnovana s ciljem stjecanja dobiti (neprofitna pravna
osoba)."

- cl.7.st.3.
"Organizator volontiranja iz stavka 2. ovoga članka volontere može
uključivati samo u one aktivnosti koje su usmjerene ka zajedničkoj
dobrobiti. [...]"

- poglavlje naziva "Načelo zabrane iskorištavanja volontera" (cl.11+ zabrane u
svrhu stjecanaj ili povecanja profita, zamjena za rad koji obavljaju radnici
zaposleni u skladu sa Zakonom o radu ili volontiranje koje zamjenjuje
poslove koje obavljaju izvršitelji poslova na temelju ugovora o djelu. itd.)

- cl.15.st.1. Volonterka ili volonter ne može volontiranje uvjetovati ispunjenjem neke činidbe (davanja, činjenja, propuštanja ili trpljenja)
ili stjecanjem imovine, novčane nagrade ili koristi (iznimke koje moras
potkripijetiti odgovarajuce ovjerenim racunima su ti u st.2.)

- cl.28. i cl.29. koji definira kada prestaje ugovor o volontiranju (npr. jednostranim raskidom)

- cl.30.+ (prava i obaveze volontera i organizatora volontiranja)
Post by d***@gmail.com
Npr. ne mogu u kupoprodajni ugovor staviti da će kupac umjesto da plati, volonterski odraditi. Jer to je onda rad.
Tocno, ne mozes.

I ne bih preporucio bazirati poslovanje na ideju da ce volonter uvijek
odraditi ono sto je potpisao ugovorom o volontiranju (vidi gore, pogotovo
ono za jednostani raskid -- dakle u praksi funkcionirati ti moze samo ako
su prava i obaveze volontera vremenski uskladjene (npr. dokle god volonterski
cjepa drva ima dobije krov nad glavom i klopu, kad prestane ispunjavati
svoje obaveze brzo prestaju i njegova prava), ali ceste bas i ne kada nisu
(npr. ti pristanes prvo hraniti volontera cijelu zimu ako ce ti cijelo
slijedece proljece kositi travu)

Uz ZoV, svakako prouci i Zakon o obveznim odnosima (sto bi i tako morao
uvijek napraviti kada bilo kakav ugovor mislis sklapati da vidis sto u njemu
moze proci, a sto ne) - nazalost on je malo veci i kompleksniji...
Opinions above are GNU-copylefted.
Divergent
2018-09-16 16:57:39 UTC
Post by Divergent
Zato je moj prijedlog booletproof
Eh, znao sam da mi je spelling sumnjiv... :-)
--
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.