pravo na obiteljsku mirovinu
(prestaro za odgovor)
Zimba
2013-09-25 22:03:00 UTC
Pozdrav,

Moji roditelji nisu vjenčani, a unatoč tome što su živjeli zajedno od 1989. do 1997. nikad nisu bili prijavljeni na zajedničku adresu. Imaju skupa dvoje djece, druge djece nemaju, nisi su ikad bili braku sa nekom drugom osobom.

E sad, mene zanima kako moja mama može ostvariti pravo na penziju moga oca (oboje su još živi) ukoliko moraju dokazati da su na dan donošenja izmjena o zakonu tamo negdje 2008. bili tri godine u vanbračnoj zajednici, a nikad nisu imali bili prijavljeni na istu adresu?

Nadalje, ako se recimo danas prijave na istu adresu, onda bi za tri godine moja majka tek stekla pravo?

Hvala.
koko
2013-09-25 22:26:45 UTC
Post by Zimba
[...]
simple google search makes wonders.....
i samo mi nemoj reci da si vidio link a "zaboravio"

http://www.mirovinsko.hr/default.aspx?id=73

Status izvanbračne zajednice utvrđuje se u izvanparničnome sudskom postupku.
Zimba
2013-09-26 11:00:59 UTC
Očito je da ili ne poznaš tematiku ili nisi pročitao moj post. Nakon čitanja zakona ostaje nejasno kako točno dokazati izvanbračnu zajednicu u izvanparničnom postupku i kako se činjenica da nikad nisu bili prijavljeni na istoj adresi odnosi na moj slučaj.

"Izvanbračni drug koji je s osiguranikom ili s korisnikom mirovine do njegove smrti živio u zajedničkom kućanstvu najmanje tri godine ima pravo na obiteljsku mirovinu prema istim uvjetima kao i bračni drug.

Status izvanbračne zajednice utvrđuje se u izvanparničnome sudskom postupku.
Pravo na obiteljsku mirovinu može ostvariti samo ona osoba koja je u trenutku stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju <<Narodne novine>> , broj 35/08. odredba članka 7., tj. 28. ožujka 2008. živjela u izvanbračnoj zajednici koja je trajala najmanje tri godine."
Bla
2013-09-26 12:59:46 UTC
"Zimba" wrote

Oèito je da ili ne pozna¹ tematiku ili nisi proèitao moj post. Nakon èitanja
zakona ostaje nejasno kako toèno dokazati izvanbraènu zajednicu u izvanparniènom
postupku i kako se èinjenica da nikad nisu bili prijavljeni na istoj adresi
odnosi na moj sluèaj.
[cut]

---------------------------------------

informacije koje oni imaju na webu su ocito
zastarjele .. nemoguce je da je fiksirano da
pravo na obiteljsku mirovinu imaju samo oni
izvanbracni drugovi koji su bas iskljucivo
te 2008. na dan stupanja zakona na snagu bili
u vanbracnoj zajednici .. uostalom ako sad
procitas kompletan procisceni tekst zakona,
vidjet ces da je potrebno da se posljednje
3 godine zivi sa osiguranikom u vanbracnoj
zajednici za priznanje prava na mirovinu

za status "vanbracne zajednice" se ne treba
cekati 3 godina ukoliko je u toj zajednici
rodjeno dijete btw .. e sad sta i kako oni
u praksi provode takve zahtjeve - ne znam,
ocigledno je da ce za te potrebe trebati
na sudu podnijeti tuzbu radi utvrdjenja,
pa kad mirovinsko dobije sudsku odluku na
stol nece moci ulaziti u neku filozofiju
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
2013-09-27 11:24:31 UTC
Post by Bla
[...]
A ¹ta imamo u sluèaju ako je jedan braèni partner jo¹ u braku ali vi¹e ne Ÿivi
sa braènim partnerom niti je prijavljen na toj adresi veæ sa treæom osobom Ÿivi
u vanbraènoj zajednici.

Ajmo sad :)
Bla
2013-09-27 12:44:50 UTC
Post by eLaCiD
[...]
hehe :)

pa uvjet za vanbracnu zajednicu je da su oba
partnera "slobodna" :) .. btw vidi u zakonu
tocno kako je tocno formulirano, nisam ziher
na pamet ovako

jos bolji ti je primjer, ako bas hoces, kad
zena rodi dijete unutar 300 dana od razvoda,
a vec zivi sa "novim muzem" vanbracno :) e
to ti je tek pravi administrativni bjuti u
smislu priznanja djeteta i ostalog .. hehe
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
To se lagano pravno rje¹i, samo treba malog uvjeriti da ga je tetka rodila :)
Bla
2013-09-27 13:56:54 UTC
Post by eLaCiD
To se lagano pravno rje¹i, samo treba malog uvjeriti da ga je tetka rodila :)
lako za malog :) .. treba uvjerit babe na svim
mogucim registrima i opcinama, socijalnom itd.

a kao otac se inace automatski upisuje ex muzh :)
signatjur nije moja furka ;)
eLaCiD
2013-09-27 15:22:08 UTC
Post by Bla
Post by eLaCiD
[...]
E ovo sad postaje interesantnije :)
S obzirom na promoviranje liberalnih stremljenja ¹ta ako je ex muŸ ona ?
Bla
2013-09-30 08:49:40 UTC
Post by eLaCiD
E ovo sad postaje interesantnije :)
S obzirom na promoviranje liberalnih stremljenja ¹ta ako je ex muŸ ona ?
nista zato .. ponovno odes na dzakartu po
novu she male i dopeljas si ju za po doma ;)
signatjur nije moja furka ;)
brko
2013-09-26 14:45:46 UTC
Post by Zimba
[...]
najbolje zvati mirovinsko, njihovu pravnu sluzbu. jos bolje ici tamo i
razgovarati licem u lice.

btw, to nije neka drama za dokazati, nema panike.
n***@gmail.com
Hvala.
n***@gmail.com